Tvungen att skriva av mig lite..

Jag blir så sur över en sak! Att folk inte kan acceptera andra människor! Hur de är, vad de gör eller vad de har för sexualitet. Man får väl vara homosexuell? Ja det får man!! I dagens samhälle borde det vara så mycket mer accepterat än det är. Blev så upprörd över det här efter ett samtal jag hade idag. Tycker att det är sjukt att t ex mobba någon för att han/hon är som den är. Homosexualitet är inget man väljer utan det är något som bara är. Att göra så är att förtrycka en folkgrupp, alltså ett hatbrott som är förbjudet enligt svensk lag. Så tänk efter noga innan du säger något som kan kränka någon annan, oavsett vad det handlar om.

För att citera Farmville, nörd som jag är: It's ok to be different!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0