Svenskan klar :)

Nu har jag gjort svenskan, städat hos kaninerna, ätit och diskat :) Svenska läxan bestod av att läsa i "Vinterviken" och välja en "O systrar & bröder" som man ska läsa upp högt för klassen imorgon, här kommer den jag valde:

Ur "Vinterviken" av Mats Wahl

"O Systrar & Bröder, sådan är Saknaden!
   När jag förstod att hon var borta och ute ur mitt liv kom den krypande. Den kom som dimma ur marken och träden. Den blandade sig med höstens gula och röda och blev till en eld som åt mig. Den blev ett vatten som dränkte mig och till sten som tyngde mig. Den blev till stjärnhimlar som krossade mig och evigheter som lämnade mig ensam med det gift som Saknaden dryper av. Giftet heter Sorg.
   O Bröder & Systrar. Sådan är den, Saknaden!"

Valde den för att jag tycker att den är vacker :) Tycker hela boken är superbra, så om du inte har läst den tycker jag att du ska göra det!

Kommentarer
Postat av: hanna

vi har valt samma systrar och bröder :)

2009-09-22 @ 20:53:13
URL: http://hannasch.blogg.se/
Postat av: Fanny

Svar: Haha, dom är ju slut ;)

2009-09-23 @ 06:58:30
URL: http://glossgirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0