Dag 4

Idag började jag som vanligt vid 9 på gården. Det spöregnade ganska länge, men vi var ute iallafall. Barnen tycker bara att det är roligt med vattenpölar, blöt sand och lera. Jag däremot blev hur sandig och blöt som helst vilket var mindre roligt att gå i vårsolen med på eftermiddagen... Lilla Julie var hur söt som helst idag på gården, typ följde efter mig överallt, ville sitta brevid mig/i mitt knä mm. Småttingarna är så gulliga och det är roligt att träffa de på gården eftersom jag bara är med de större annars. Efter ett tag gick vi in och barnen fick leka som de ville och jag läste sagor för de som ville lyssna. Sist innan lunchen var det samling och vi sjöng lite sånger och pratade om vad alla skulle göra på påsken. Lunchen var jättemysig, det var bara 8 av 18 barn på dagis idag så vi satt vid ett långbord istället för dom vanliga tre. Speciellt god påskmat var det också och alla var på bra humör =) Efter lunchen fick jag sluta eftersom det var tre andra som skulle jobba på eftermiddagen, jag behövdes inte riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0