Dag 9

Sista praodagen idag, lite sorgligt måste jag säga.. Vi var iallafall ute på gården som vanligt imorse, det regnade och var ganska kallt. Flera av barnen frös och vissa började gråta för att de var så kalla och ville gå in. Ändå gick vi in tidigare än vanligt eftersom vi skulle ha storsamling. Storsamling har de varje fredag på nereavdelningen och då är alla barn och vuxna med. Barnen sjunger sånger och efter det går de stora barnen upp igen. Väl uppe hade vi vår egen lilla samling med leksaksvisning och sånger. Leksaksvisning har de också varje fredag och då får alla barn ta med varsin leksak att visa upp och berätta om på samlingen. Till lunch var det typ paella med ris och sallad. Efter lunch var det vila och uppegrupp för 5-årsträffen med Kinen. De fick måla sina ärtbyggen som de byggde förra veckan, jättefint blev det! Efter vilan var vi inne lite längre än vanligt och ritade, lekte, pusslade och åt mellis. Medan vi fortfarande var inne kom Kerstin och hälsade på, vid halv tre ungefär. Jag visade henne uppeavdelningen, nereavdelningen och ute på gården. Hon sa att hon kom ihåg lite men inte så mycket. Efter att vi lekt lite med barnen och Kinen hade skrivit på mitt praointyg gick jag och Kerstin hem.

Kommer verkligen att sakna dagis och får åka och hälsa på någon dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0