Lördag

Först åkte jag och Kerstin till stallet jättetidigt och jag var jättetrött. När vi kom fram pysslade jag med Blacky i typ en timma. Lilla stackars hästen har hovböld och kan inte gå :( Hon stödjer nästan inget alls på höger fram och man ser på henne att hon har ont. Dessutom var hon förskräckligt smutsig när jag kom så hon fick sig en ordentlig rykt. Vi hade tyvärr ingen ridning, det var teori. Vi var i grupper och skulle visitera olika hästar, kolla på hull och muskler m.m. Vi fick Tintin och hittade nästan ingenting, bara lite myggbett och gamla ärr. Jag fick leda ut Blacky på stallplanen och så visade Lina på henne att hon hade bra muskler och hull, tittade på hoven gjorde vi lite också. Sen åkte vi hem och jag somnade direkt när jag kom hem från stallet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0