Dag 1

Måste skriva lite dagbok från min prao till en rapport (eller vad det nu blir) som jag ska skriva sen. Så jag tänkte att jag lika gärna kan göra det på bloggen så får ni läsa också :D Idag hade jag alltså min första prao-dag på mitt dagis. Jag mår inte bra alls egentligen, jätteförkyld och har mått lite illa idag. Men men, hoppas att jag kan gå imorrn! Det har iallafall varit roligt men jobbigt. Barnen var lite tillbaka först, men sen var de mer framåt. Vi har ute på gården först och sen nån gång efter 10 så gick jag, två "fröknar" och en del av barnen in och hade Lek & Rörelse. Man leker lite lekar och så t ex gömma nykeln. Efter det var det lunch, fisk & potatis + rivna morötter, helt okej. De flesta barnen hade vila men jag, Majsan och 4 st barn påskpysslade lite istället. Efteråt gick jag och Gulistan ut på gården med de flesta barnen och byggde sandslott mm. Efter lite mer än en timma gick vi in och åt mellis. Efter det var barnen bara inne och gjorde lite vad de ville. Jag satt i köket med de som ritade och vid halv 4 kom mamma och hämtade mig.

Barnen är gulliga men vissa är lite väl på ibland. Zoë och Alison typ bråkade om att hålla mig i handen, tur att man har två ;) Zoë är nog den som är mest på, typ vill sitta i knät och kramas och pussas hela tiden. Men hon är jättesöt också! Norton är än så länge den enda killen som tar kontakt, han vill pussas :s Jag ba: ehm Zoë och Norton, ni kan väl pussas med varandra istället!? Jag tycker egentligen att det är skönast att bara sitta och ta det lugnt/rita som idag på eftermiddagen. Det var så skönt med bara jag, Adera, Moa, Hugo, Edvin + nån till. Barnen är 4-6 år gamla och ca 20 st. Det var en tjej som var sjuk idag och Cesar har sin sista dag imorgon. Ska bli kul att lära känna de bättre och jag hoppas (och tror) att de kommer lugna ner sig lite. Idag så var det typ två som började gråta för att typ alla ville sitta brevid mig och det gick ju inte. En annan söt tjej är Aimée som gillar mig men inte är alltför på, jättegullig är hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0