Dag 3

Idag pallrade jag mig iväg till dagiset för jag mår mycket bättre! Mysigt att vara tillbaka med alla barnen =) Först var vi ute på gården lite och det var jättegulligt för alla barnen kom och kramade mig. Sen var det en jättesöt liten ettåring som kom och satte sig i mitt knä. Julie heter hon och är verkligen hur söt som helst! Nästan direkt gick Gulistan och jag iväg till kyrkogårdsparken med Molly, Liam, Mårten och Axel. Roligt att gå iväg och leka i en annan park! Molly mådde dock inte så bra, hon var borta hela förra veckan och idag var hennes första dag tillbaka på dagis. Tror hon hade lite feber och hon orkade inte leka så länge. Efter ett tag gick vi tillbaka och åt lunch. Efter lunchen hade jag uppegrupp igen, det är några få barn varje dag som inte vilar utan gör annat istället. Idag var det Adera, Theo och Edvin + jag och Mona. Mona läste "Den stora stormen" och sen fick barnen hitta på en egen saga med hjälp av bildkort. Lite senare när alla barn hade vaknat gick jag, Moa, Molly, Louise och Mårten in i byggis. Jag, Moa och Molly byggde ett jättehögt torn av kapplastavar medan Mårten och Louise byggde varsitt hus. Vi åt även mellis och jag läste sagor för några av barnen. Sist innan jag skulle hem satt vi och höll på med lera i köket, barnen tycker alltid att det är lika roligt att kavla och låtsas gör kakor, bullar mm.

Har inte min kamerasladd här, men imorgon får ni kanske se en bild på vårat fina torn :D
Uppdatering: Bild på tornet =)


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, jag vill också gå på dagis nu! XD Livet var så enkelt och mysigt då ;) :) <3

2010-04-01 @ 20:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0