Helgen

Tänkte uppdatera er lite om vad jag har gjort i helgen, fick liksom lite blogglust =) I fredags var jag i stallet och fick äntligen rida min gulliga sköthäst Blacky. Kul var det även fast det inte gick så jättebra, men duktig var hon! Hade inget att göra medan mamma red för Blacky gick igen så då hjälpte jag Alex att mocka. Jobba i stallet är en sån träningsform jag uppskattar, man gör nytta och springer inte bara på ett löpband för att det är "kul". Egentligen borde jag jobba en gång i veckan, man gör nytta, får träning och bäst av allt en gratis lektion i veckan =) Men jag hinner inte riktigt just nu... I söndags var det också stallet, surprise :D Det var klubbdressyr och jag hade Yatzy, han var verkligen hur duktig som helst! Önskade honom som tredje alternativ för att jag har tyckt att han är okej. Men vilken häst alltså, helt underbar! Tyvärr hann jag nästan inte rida fram nånting och allting blev liksom lite halvbra sådär. Skumpade som jag vet inte vad och det var typ det ända jag kunde koncentrera mig på när jag red programmet. Nu vill jag bara rida programmet igen så jag kan göra det bättre =) Tyvärr har jag lagt mig till med en lite jobbig ovana som förstör min sits jättemycket när jag rider, jag sitter snett och lite vriden bak åt vänster. Har märkt att jag även sitter så när jag bara sitter vanligt =/ Nej, det måste bort! Jag ska nog stretcha lite redan nu för det trodde mamma kunde hjälpa. Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0